Увійти 
|
НА ГОЛОВНУ | |
№ 1/2019
БОРОДІНА Олена Миколаївна1, ПРОКОПА Ігор Васильович2
1ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України»
2ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України»
Інклюзивний сільський розвиток: науковий дискурс
Economy and forecasting 2019; 1:67-82 | https://doi.org/10.15407/econforecast2019.01.067 |
АНОТАЦІЯ ▼
Розглянуто сутнісні ознаки сільського розвитку як багатовекторного процесу, що передбачає не тільки економічне зростання у сільській місцевості, а й вимагає його адаптації до людської поведінки, соціальної та політичної структури сільських спільнот та їх залученості у процеси розвитку, відображає системні позитивні зміни на селі, що ініціюються знизу і підтримуються згори. У такому розумінні сільського розвитку інклюзивність є притаманною йому ознакою.
Показано, що становлення поняття "інклюзивний сільський розвиток" відбувалось у процесі збагачення і конкретизації стосовно сільського сектора суспільства теоретичних концепцій сталого розвитку, інклюзивного зростання та інклюзивного розвитку. Ним визначається такий розвиток, результатом якого є створення сільським жителям умов для: використання в господарській діяльності землі та інших місцевих ресурсів; адекватного розподілу результатів економічного зростання в сільському господарстві та інших галузях сільської економіки; участі в суспільному і громадському житті для згуртування громад і дотримання прав людини. Такий розвиток веде до скорочення бідності, подолання економічного, соціального та політичного вилучення людей, які мешкають у сільській місцевості.
Зазначено, що забезпечення інклюзивного розвитку є функцією державного регулювання національного господарства. Для її виконання в Україні необхідно насамперед забезпечити імплементацію в нормативно-правову базу глобальних Цілей сталого розвитку та завдань щодо їх досягнення шляхом ухвалення закону про Стратегію сталого розвитку до 2030 року, а в частині інклюзивного сільського розвитку – також закону про основні засади державної аграрної політики та державної політики сільського розвитку.
Ключові слова: інклюзивність, економічне зростання, інклюзивний розвиток, права людини, сільський розвиток, соціальне залучення, Цілі сталого розвитку
Стаття англійською мовою (cтор. 67 - 82) | Завантажити | Завантажень : 1397 |
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ ▼
2. Prebisch, R. (1996). A critique of peripheral capitalism. CEPAL Review, 1(1), 9-71. Retrieved from repositorio.cepal.org/bitstream/handle/11362/12273/253_en.pdf?sequence=1&isAllowed=y
3. UNDP (1997). Human Development Report 1997. Oxford: Oxford University Press. Retrieved from hdr.undp.org/sites/default/files/reports/258/hdr_1997_en_complete_nostats.pdf
4. Sachs, I. (2004). Inclusive Development Strategy in an Era of Globalization. Policy Integration Department, World Commission on the Social Dimension of Globalization Working Paper, 35. Geneva: International Labour Office. Retrieved from citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.464.6665&rep=rep1&type=pdf
5. Ministry of Economic Development and Trade of Ukraine (2017). Sustainable Development Goals: Ukraine. National Report. Retrieved from www.ua.undp.org/content/ukraine/uk/home/library/sustainable-development-report/sustainable-development-goals--2017-basseline-national-report.html [in Ukrainian].
6. About the plenary session of the UN General Assembly on December 17, 2018. Retrieved from www.un.org/press/en/2018/ga12107.doc.htm [in Ukrainian].
7. Ali, I. and Son, H.H. (2007). Measuring inclusive growth. Asian Development Review, 24(1), 11-31. Retrieved from think-asia.org/bitstream/handle/11540/1704/Volume%2024_No%201_2007_02.pdf?sequence=1
8. Kosiedowski, W. (2016). Koncepcja rozwoju inkluzywnego i jej realizacja w Europie Środkowo-Wschodniej. Rocznik Instytutu Europy Środkowo-Wschodniej, 5, 74. Retrieved from www.iesw.lublin.pl/rocznik/articles/RIESW_1732-1395_14-5-276.pdf [in Polish].
9. Inclusive Wealth Report 2012: Measuring progress toward sustainability. Retrieved from www.ihdp.unu.edu/docs/Publications/Secretariat/Reports/SDMs/IWR%20SDM%20Low%20Resolution.pdf
10. Pouw, Nicky and Gupta, Joyeeta. Inclusive Development: A Multi-Disciplinary Approach. doi: doi.org/10.1016/j.cosust.2016.11.013
11. Directory for village and settlement leaders (2014). All-Ukrainian Association of Village and Village Councils, National University of Bioresources and Natural Resources of Ukraine, Project AgroInvest. Kyiv [in Ukrainian].
12. Community-based rural development policy in Ukraine (2015). Institute for Economics and Forecasting, NAS of Ukraine. Kyiv [in Ukrainian].
13. The Inclusive Development Index 2018: Summary and Data Highlights. The World Economic Forum, committed to improving the state of the world. Retrieved from www3.weforum.org/docs/WEF_Forum_IncGrwth_2018.pdf
14. Mantsurov, I.H. (2018). Inclusive development as a basis for counteracting the global challenges of the present. Ekonomika Ukrainy – Ukraine economy, 10, 71-87 [in Ukrainian].
15. Agenda for development. UN General Assembly Resolution A/RES/51/240 of 15 October 1997. Retrieved from undocs.org/en/A/RES/51/240 [in Russian].
16. FAO (2013). Voluntary Guidelines for Responsible Management of Ownership and Use of Land, Fisheries and Forest Resources in the Context of National Food Security. Rome. Retrieved from www.fao.org/docrep/016/i2801r/i2801r.pdf [in Russian].
17. Draft Law on the Strategy of Sustainable Development of Ukraine until 2030. Retrieved from w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=64508 [in Ukrainian].
18. Draft Law on the Basic Principles of State Agrarian Policy and State Policy for Rural Development. Retrieved from w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=64742 [in Ukrainian].
№ 4/2020
БОРОДІНА Олена Миколаївна1, МИХАЙЛЕНКО Оксана Выталыъвна2, ФРАЄР Олексій Володимирович3
1ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України»
2ДУ "Інститут економіки та прогнозування НАН України"
3ДУ " Інститут економіки та прогнозування" НАН України
ЗЕМЛЕКОРИСТУВАННЯ ТА ПРОСТОРОВА СПРАВЕДЛИВІСТЬ У КРАЇНАХ ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ: УРОКИ ДЛЯ УКРАЇНИ
Economy and forecasting 2020; 4:82-96 | https://doi.org/10.15407/econforecast2020.04.082 |
АНОТАЦІЯ ▼
Узагальнено досвід країн Латинської Америки у сфері трансформації земельних відносин з точки зору соціальної справедливості, формування необхідного простору для життєдіяльності селян, забезпечення їхнього економічного суверенітету тощо. Доведено, що вільний доступ до земельних ресурсів та здійснення контролю за їх використанням значною мірою визначають загальний потенціал розвитку сільських територій та сус-пільного розвитку країни загалом.
У результаті проведених досліджень виявлено формування стійких тенденцій до упередженого розподілу земельних угідь країн Глобального Півдня та їх надмірної концентрації у руках домінуючих угрупувань та великих сільськогосподарських під-приємств, що здійснює потужний деструктивний вплив на загальне піднесення регіону та знаходить своє відображення у нерівномірному просторовому розвитку, систематичному утиску прав селян, в обмеженні зростання рівня їхньої зайнятості, поширенні бідності, руйнуванні соціальної згуртованості, дестабілізації продовольчих систем локального, національного та глобального рівня, виникненні збройних конфліктів тощо.
Окреслено загальні загрози змін у землеволодінні та землекористуванні в Україні, пов'язані зі схильністю до перерозподілу земельних ресурсів на користь корпоративного сектора, їх надмірної концентрації та обезземелення селян; визначено низку факторів, що призводять до незбалансованого розподілу земельних угідь, обґрунтована необхідність урахування уроків латиноамериканських країн для майбутнього суспільного розвитку України у довгостроковій перспективі.
Публікацію підготовлено в рамках виконання НДР "Просторова справедливість у землекористуванні для сталого розвитку сільських територій" (державний реєстраційний № 0120U100816).
Ключові слова:трансформація земельних відносин, просторова справедливість, землекористування, концентрація земельних ресурсів, дрібні фермерські господарства, корпоративний сектор аграрного виробництва, особисті селянські господарства
Стаття англійською мовою (cтор. 82 - 96) | Завантажити | Завантажень : 431 |
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ ▼
2. Defenders of the Earth. Global killings of land and environmental defenders in 2016. Global Witness Report 2017. Retrieved from www.globalwitness.org/documents/19122/Defenders_of_the_earth_report.pdf.pdf
3. Defending Tomorrow. The climate crisis and threats against land and environmental defenders. Global Witness Report 2020. Retrieved from www.globalwitness.org/documents/19939/Defending_Tomorrow_EN_low_res_-_July_ 2020.pdf
4. Africa joins global voices denouncing assassinations and persecution of social activists. La Via Campesina. Retrieved from viacampesina.org/en/la-via-campesina-africa-joins-global-voices-denouncing-assassinations-and-persecution-of-social-activists
5. Whittemore, Claire (1981). Land For People: Land Tenure and the Very Poor. Oxfam. Oxford. Retrieved from oxfamilibrary.openrepository.com/ handle/10546/121037
6. Osvaldo, León. The Latin American Coordination of Rural Organizations (CLOC) at 25 years. Retrieved from viacampesina.org/en/the-cloc-at-25-years/
7. Borodina, O.M., Prokopa, І.V. (2019). Inclusive Rural Development: scientific discourse. Economy and Forecasting, 1, 10-85. doi.org/10.15407/eip2019.01.070 [in Ukrainian].
8. A system of integrated agricultural censuses and surveys. Vol. I: World Programme for the Census of Agriculture 2010. FAO Statistical Development Series. Rome: Food and Agriculture Organization of the United Nations. Retrieved from www.fao.org/3/a0135e/A0135E00.htm
9. Kovalenko, T.O., Miroshnychenko, A.M. (2015). Land Reforms in Foreign Countries. Agribusiness Today. Retrieved from agro-business.com.ua/agro/u-pravovomu-poli/item/1872-zemelni-reformy-u-zarubizhnykh-krainakh.html [in Ukrainian].
10. Yoknik, K. (2019). Right to Land. How to Disrupt the Poverty Circle. NV. Retrieved from nv.ua/opinion/zemelnaya-reforma-kak-spravedlivyy-rynok-zemli-spasaet-zhizni-50043868.html [in Ukrainian].
11. Oxfam International. Retrieved from www.oxfam.org/en
12. Public policies and rural development in Latin America and the Caribbean. Retrieved from www.fao.org/3/a0825s/a0825s00.htm .
13. The Latin American Coordination of Rural Organizations (CLOC). Retrieved from: viacampesina.org/en/the-cloc-at-25-years/
14. Self-protection Mechanisms: Colombian Rural Defenders and Communities. Retrieved from www.abcolombia.org.uk/self-protection-mechanisms-colombian-rural-defenders-communities/
15. Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights Report (2013). Retrieved from www2.ohchr.org/english/OHCHRReport2013/WEB_version /allegati/downloads/1_The_whole_Report_2013.pdf
16. Press release of the United Nations High Commissioner for Human Rights. Zeid "deeply concerned" about the sentence in the Curuguaty case. Retrieved from www.ohchr.org/EN/NewsEvents/Pages/DisplayNews.aspx?NewsID=20289&LangID=S
17. Inter-American Commission on Human Rights (2015). Report on the situation of human rights in Honduras. Retrieved from www.oas.org/en/ iachr/reports/pdfs/honduras-en-2015.pdf
18. Fraier, O.V. (2018). Tendencies in Crop Production and Sustainable Agricultural Development in Ukraine - Possibilities to Harmonization. Ekonomika APK – Economics of AIS, 10, 117-125. doi.org/10.32317/2221-1055.201810117 [in Ukrainian].
19. IMF Survey: Ukraine Unveils Reform Program with IMF Support. Retrieved from www.imf.org/en/News/Articles/2015/09/28/04/53/sonew043014a
20. Land Matrix. Retrieved from landmatrix.org/data/by-investor-name/?country=804&order_by=-deal_size
21. Review of Agricultural Investment Policies of Ukraine. OECD. Retrieved from www.oecd.org/eurasia/competitiveness-programme/eastern-partners/Agricultural_Investment_Policies_Ukraine_ENG.pdf
22. On Modification of Some Legislative Acts jf Ukraine on Agricultural Land Turnover: Law of Ukraine from 31.03.2020. Retrieved from zakon.rada.gov.ua/laws/show/552-IX#Text [in Ukrainian].
23. Undemocratic Land Reform Bill Threatens Peasants Access to Land in Ukraine. Retrieved from viacampesina.org/en/undemocratic-land-reform-bill-threatens-peasant-access-to-land-in-ukraine/
24. Borodina, O.M., Prokopa, I.V., Kyrysyuk, S.V., Yaroviy, V.D. (2020). Rural Areas Development Fund as a Financial Instrument of Spatial Justice in Land Tenure and Sustainable Rural Development. Accounting and Finance, 3 (89), 122-130. doi.org/10.33146/2307-9878-2020-3(89)-122-130 [in Ukrainian].
№ 1/2021
1ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України»
ЕГАЛІТАРНА ТА РИНКОВА ЗЕМЕЛЬНІ РЕФОРМИ У КОНТЕКСТІ ГАРАНТУВАННЯ БАЗОВИХ ПРАВ ЛЮДИНИ І ДОСЯГНЕННЯ СУСПІЛЬНОГО ДОБРОБУТУ
Economy and forecasting 2021; 1:38-54 | https://doi.org/10.15407/econforecast2021.01.038 |
АНОТАЦІЯ ▼
На основі узагальнення та аналізу сучасних наукових і прикладних підходів та реальних результатів здійснення земельних трансформацій у минулому столітті в країнах із перехідними економіками розкрито сутність природи ринкової та егалітарної земельної реформи, їх цільових установок та загальноекономічних результатів. Егалітарна реформа основним пріоритетом має швидке зменшення масштабів бідності в сільській місцевості та розвиток здібностей набувачів землі для нарощення їх потенціалу для імплементації у загальносуспільний контекст. Ринково орієнтована земельна реформа ставить за ціль економічну ефективність розподілу ресурсів на ринкових засадах задля забезпечення зростання орієнтованого на експорт виробництва сільськогосподарської продукції. В центрі егалітарної земельної реформи – людина і реалізація її базових прав, у центрі ринкової реформи – економіка. На емпіричних даних земельних трансформацій у КНР доведено, що їх егалітарна природа базувалася на створенні суспільства з рівними можливостями в управлінні та доступі до земельних ресурсів і отриманих від цього матеріальних благ усіма його членами; гарантуванні широкого розповсюдження вигід від сільського зростання для усього суспільства. Наразі Китай – це єдина країна в світі, яка прогресувала від "країни низького людського розвитку" в 1990 р. до "країни високого людського розвитку" у 2018 р. Доведено, що цільове призначення земельної реформи не можна " примітизувати" до простого поділу землі на ділянки для передачі її у приватну власність на засадах вільного ринкового обігу. Гарантування базових прав людини і досягнення суспільного добробуту від земельної реформи досягається не тільки отриманням землі у приватну власність, а й підкріплення її справедливим розподілом контролю над процесом виробництва. Нав'язування суспільству псевдонаукової концепції, що земля – це товар, який, подібно квартирі, мобільному телефону чи мішку комбікормів, може вільно купуватися і продаватися на ринку на відкритих торгах і це сприятиме нарощенню економічної могутності країни, неминуче призведе до ще більшої поляризації доходів, порушення базових прав людини, а отже – соціальних протистоянь та значних суспільних потрясінь.
Публікацію підготовлено в рамках виконання наукового проєкту "Просторова справедливість у землекористуванні для сталого розвитку сільських територій" (державний реєстраційний № 0121U108142).
Ключові слова:егалітарна земельна реформа, ринкова земельна реформа, земля як спільне благо, земля як товар, суспільний добробут, базові права людини, контроль над виробництвом
Стаття англійською мовою (cтор. 38 - 54) | Завантажити | Завантажень : 307 |
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ ▼
2. Haywar, D., Hua, Xiaobo. China - Context and Land Governance. Retrieved from landportal.org/book/countries/china-context-and-land-governance
3. FAO country presentation: China. Retrieved from www.fao.org/countryprofiles/ index/ru/?iso3=CHN
4. Bony, L.D. State administration system of land for construction purposes in China (2015). Electronic publications of Institute of Far East RAS. Retrieved from www.ifes-ras.ru/publications/online/1593-boni-ld-sistema-gosudarstvennogo-upravlenie-zemlej-dlya-stroitelnyx-czelej-v-kitae [in Russion].
5. FAO (2006). Rapid Growth of Selected Asian Economies: Lessons and Implications for Agriculture and Food Security: Synthesis Report. Retrieved from www.fao.org/3/ ag087e/AG087E00.htm
6. Tong, Sarah Y. & Chen, Gang (2008). China's land policy reform: an update. EAI Background Brief, 419. Retrieved from research.nus.edu.sg/eai/wp-content/uploads/ sites/2/2017/11/BB419.pdf
7. Wikipedia. Egalitarianism. Retrieved from uk.wikipedia.org/wiki/%D0% 95%D0%B3%D0%B0%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B8% D0%B7%D0%BC [in Ukrainian].
8. Riad, El-Ghonemy M. (1999). The Political Economy of Market-Based Land Reform. The United Nations Research Institute for Social Development (UNRISD) Discussion Papers. Retrieved from www.unrisd.org/80256B3C005BCCF9/ (httpAuxPages)/ 2A46FA2650AEB89180256B66003F08AF/$file/DP104.pdf
9. Yang, Zhou, Xunhuan, Li; Yansui, Liu (2019). Rural land system reforms in China: History, issues, measures and prospects. Land Use Policy. Retrieved from www. researchgate.net/publication/337383162_Rural_land_system_reforms_in_China_History_issues_measures_and_prospects; doi.org/10.1016/j.landusepol.2019.104330
10. Makarova, E.P., Chzhu, Tsin' Yan (2010). Land reform in China. Vestnik RUDN, seriya Agronomiya i zhivotnovodstvo – Bulletin RUDN, Series Agronomy and Animal husbandry, 4. Retrieved from cyberleninka.ru/article/n/ zemelnaya-reforma-v-kitae/viewer [in Russion].
11. OECD (2005). Agricultural Policy Reform in China. Policy Brief. Retrieved from www.oecd.org/china/oecdreviewofagriculturalpolicies-china.htm
12. Spielman, David and Pandya-Lorch, Rajul (2009). Highlights from Millions Fed: Proven Successes in Agricultural Development. Retrieved from ebrary.ifpri.org/ utils/getfile/collection/p15738coll2/id/23043/filename/23044.pdf
13. Bohynia, D.P., Volyns'kyj, H.S. (2009). Socio-economic transformations in China at the turn of the XX-XXI centuries. Ìstor. nar. gospod. ekon. dumki Ukr. – History of economics and economic thought of Ukraine, 2. Retrieved from www.info-library.com.ua/books-text-10892.html [in Ukrainian].
14. Lazarchuk, M.O. (2013). Socio-economic reforms in China: genesis and factors. Visnyk MSU. Ekonomichni nauky – Bulletin of the MSU. Economic sciences, 16: 1-2, 117-124 [in Ukrainian].
15. Shenggen, Fan et al (2002). Growth, Inequality and Poverty in Rural China: The Role of Public Investments. IFPRI Research Report. 72 p. Retrieved from ebrary.ifpri.org/ utils/getfile/collection/p15738coll2/id/87927/filename/87928.pdf
16. Laborde, David, Lallemant, Tess, McDougal, Kieran, Smaller, Carin and Fousseini, Traore (2019, September). Transforming Agriculture in Africa & Asia: What are the policy priorities? IISD&IFPRI Report. Retrieved from www.iisd.org/system/files/publications/transforming-agriculture-africa-asia.pdf
17. Curtis, Mark (2011). Country Successes in Reducing Hunger: How they did it, and why other donors and governments should change policy. Curtis Research. Retrieved from curtisresearch.org/wp-content/uploads/Country-Successes.November. 2011.pdf
18. FAO (2006). The State of Food Insecurity in the World. Eradicating world hunger - taking stock ten years after the World Food Summit. Retrieved from www.fao.org/3/a-a0750e.pdf
19. Ravallion, Martin (2008). Are There Lessons for Africa from China's Success against Poverty? Policy Research Working Paper. Retrieved from openknowledge.worldbank.org/ bitstream/handle/10986/6465/wps4463.pdf?se quence=1&isAllowe d=y; doi.org/10.1596/1813-9450-4463
20. Ukrainets', L.A. (2019). Economic expansion of the People's Republic of China to developing countries. Thesis for a Doctor of Economics, specialty 08.00.02 - World Economy and International Economic Relations. Retrieved from shron1.chtyvo.org.ua/Ukrainets_Liliia/ Ekonomichna_ekspansiia_Kytaiskoi_Narodnoi_Respubliky_u_krainy_ scho_rozvyva iutsia.pdf [in Ukrainian].
21. Sin, Li, Popova, L.V. (2007). Reforms in China: Problems and Discussions. Vestnik Sankt-Peterburgskogo universiteta – Bulletin of St. Petersburg University, 5: 1. Retrieved from worldec.ru/ content/Vestnik/2007%20%E2%84%96%20 1%20%D0%9F%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B0.pdf [in Russian].
22. National Human Development Report Special Edition 2019. China. Retrieved from www.cn.undp.org/content/china/en/home/library/human_development/ national-human-development-report-special-edition.html
23. A Journey into Land Issues in China (2020). Retrieved from landportal.org/ news/2020/12/journey-land-issues-china
24. Haoying, Han, Shih-Kung, Lai (2012). National Land Use Management in China: An Analytical Framework. Journal of Urban Management, 1: 1, 3-38. Retrieved from www.researchgate.net/publication/324576230_National_Land_Use_ Management_in_China_An_Analytical_Framework; doi.org/10.1016/S2226-5856(18)30052-9
25. FAO (2012). Voluntary Guidelines on the Responsible Governance of Tenure of Land, Fisheries and Forests in the Context of National Food Security (Chinese version) / Food and Agriculture Organization of the United Nations. Retrieved from landportal.org/library/resources/isbn-978-92-5-507277-2/voluntary-guidelines-responsible-governance-tenure-land
26. World Bank (2020). World Bank Open Data. The World Bank: Working for a World Free of Poverty. Retrieved from data.worldbank.org/
Календар подій
M | T | W | T | F | S | S |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |