Увійти 
|
НА ГОЛОВНУ | |
№ 2019/4
ТВЕРДОХЛІБОВА Діна Вікторівна1
1ДУ "Інститут економіки та прогнозування НАН України"
ОСОБЛИВОСТІ ПОБУДОВИ ІНДИКАТОРІВ БЮДЖЕТНОЇ СТІЙКОСТІ В УКРАЇНІ
Economy and forecasting 2019; 4:22-51 | https://doi.org/10.15407/econforecast2019.04.022 |
АНОТАЦІЯ ▼
Для оцінювання бюджетної стійкості Європейська Комісія використовує ін-
дикатори середньострокової та довгострокової бюджетної стійкості S1 та S2. Показники у формулах цих індикаторів формуються за методологією Європейської системи національних та регіональних рахунків 2010 р. згідно з Керівництвом Євростату з державного дефіциту та боргу. Україна формує статистику державних фінансів відповідно до Керівництва МВФ зі статистики державних фінансів у редакції 1986 р. Однойменні показники статистики держав-
них фінансів, сформовані за різними методологіями, мають різне охоплення
даних. Тому в Україні не можна беззастережно використовувати формули індикаторів бюджетної стійкості S1 та S2, показники яких формуються за євро-
пейською методологією. У статті індикатори бюджетної стійкості S1 та S2 адаптовано до статистики державних фінансів, сформованої за українською
методологією. Адаптовані індикатори середньострокової та довгострокової
бюджетної стійкості S1a та S2a відрізняються від своїх європейських аналогів тим, що в них замість показника первинного сальдо бюджету використову-
ється показник скоригованого первинного сальдо бюджету. Побудовано адаптовані індикатори середньострокової та довгострокової бюджетної стійкості S1ав
та S2ав, які враховують валютну структуру державного боргу. Останні від-
різняються від адаптованих індикаторів S1а та S2a, що не враховують валютну
структуру державного боргу, тим, що в них замість фактичної номінальної
процентної ставки обслуговування державного боргу використовується скоригована фактична номінальна процентна ставка обслуговування державного боргу. Різниця між адаптованими середньостроковими індикаторами бюджетної стійкості, що враховують та не враховують валютну структуру державного
боргу (S1ав - S1а), а також різниця між адаптованими довгостроковими індикаторами бюджетної стійкості, що враховують та не враховують валютну структуру державного боргу (S2ab - S2a) показують величини, на які додатково пот
рібно скоригувати видатки бюджету на обслуговування державного боргу для
того, щоб такі видатки відповідали цільовій валютній структурі державного
боргу в середньостроковому та довгостроковому періодах відповідно. На рет-
роспективних даних статистики державних фінансів України (2005–2018 рр.),
сформованої за українською методологією, показано, наскільки хибними є
оцінки середньострокової бюджетної стійкості, одержані з використанням єв-
ропейської формули індикатора середньострокової бюджетної стійкості S1 , а
також обчислено оцінки додаткового коригування видатків Державного бюд-
жету України на обслуговування державного боргу України для різних сценаріїв
формування валютної структури державного боргу України у 2006–2018 рр..
Публікацію підготовлено за виконання НДР \"Стійкість державних фінансів
України у довгостроковій перспективі\" (№ держреєстрації 0116U008262).
Ключові слова:бюджетний розрив, бюджетна стійкість, індикатори бюджетної стійкості, адаптовані індикатори бюджетної стійкості, валютна структура державного боргу
Стаття англійською мовою (cтор. 22 - 51) | Завантажити | Завантажень : 258 |
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ ▼
ec.europa.eu/info/sites/info/files/economy-finance/ip094_en_vol_1.pdf
2. European Commission (2019, January). Fiscal Sustainability Report 2018: Volume 2 – Country Analysis. European Economy Institutional Paper, 094. Retrieved from
ec.europa.eu/info/sites/info/files/economy-finance/ip094_en_vol_2.pdf
3. Eurostat (2013). European System of National and Regional Accounts, 2010 (ESA 2010). Retrieved from ec.europa.eu/eurostat/documents/3859598/5925693/KS-02-13-269-
EN.PDF/44cd9d01-bc64-40e5-bd40-d17df0c69334
4. Eurostat (2019). Manual on Government Deficit and Debt. Retrieved from ec.
europa.eu/eurostat/documents/3859598/10042108/KS-GQ-19-007-EN-N.pdf/5d6fc8f4-
58e3-4354-acd3-a29a66f2e00c
5. European Communities, International Monetary Fund, Organisation for Economic Cooperation and Development, United Nations, World Bank (2009). System of National Accounts, 2008 (SNA 2008). New York. Retrieved from unstats.un.org/unsd/nationalac-
count/docs/SNA2008.pdf
6. International Monetary Fund (1986). Government Finance Statistics Manual, 1986 (GFSM 1986). Retrieved from www.imf.org/external/pubs/ft/gfs/manual/1986/eng/index.htm
7. Overview SDDS: Category: Central Government Operations. Retrieved from www.ukrstat.gov.ua/imf/meta/BP&DF_GGO_ukr_09_2002.html [in Ukrainian].
8. Budget Code of Ukraine. 2456-VI. (2010, July 8). Retrieved from
www.imf.org/external/pubs/ft/gfs/manual/1986/eng/index.htm [in Ukrainian].
9. International Monetary Fund (2011). Government finance statistics: compilation guide for developing countries. Washington, D.C. Retrieved from www.imf.org/exter-
nal/pubs/ft/gfs/manual/compil.pdf
10. International Monetary Fund (2001). Government Finance Statistics Manual, 2001 (GFSM 2001). Retrieved from www.imf.org/external/pubs/ ft/gfs/manual/index.htm
11. International Monetary Fund (2014). Government Finance Statistics Manual, 2014 (GFSM 2014). Retrieved from www.imf.org/external/Pubs/FT/
GFS/Manual/2014/gfsfinal.pdf
12. Mykhailov, V.S., Puhachova, M.V., Yashchenko, L.O. (2012). Some methodological problems of statistical assessment of public finances of Ukraine. Naukovyi visnyk Natsionalnoi akademii statystyky, obliku ta audytu – Scientific Herald of the National Academy of Statistics, Accounting and Audit, 4 (37), 4-15. Retrieved from
194.44.12.92:8080/jspui/handle/123456789/1872 [in Ukrainian].
13. Momotiuk, L.Ye. (2013). State finance statistics and its harmonization with international standards. Oblik i finansy − Accounting and Finance, 2 (60), 93-99. Retrieved from
www.afj.org.ua/ru/article/73/ [in Ukrainian].
14. Honcharenko, M.V. (2015). Methodological basis for international standards formation in public finance statistics. Teoriia ta praktyka derzhavnoho upravlinnia – Theory and practice of public administration, 4 (51), 187-193. Retrieved from
www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/tpdu/2015-4/doc/5/02.pdf [in Ukrainian].
15. Miarkovskii, A. (2016). Innovations in information support of public finance management. Finansy Ukrainy – Finance of Ukraine, 9, 7-28. Retrieved from
finukr.org.ua/docs/FU_16_09_007_uk.pdf [in Ukrainian].
16. Bohdan, I.V., Konovalenko, D.V., Yara, T.Yu. (2016). Diagnostics of general government position in Ukraine. Finansy Ukrainy – Finance of Ukraine, 4, 27-49. Retrieved from
finukr.org.ua/docs/FU_16_04_027_uk.pdf [in Ukrainian].
17. Bohdan, I.V., Konovalenko, D.V., Yara, T.Yu. (2016). General government sector of Ukraine in 2015. Finansy Ukrainy – Finance of Ukraine, 8, 106-127. Retrieved from
finukr.org.ua/docs/FU_16_08_106_uk.pdf [in Ukrainian].
18. Bohdan, I.V., Konovalenko, D.V., Yara, T.Yu. (2017). Classification of Ukraine´s general government sector´s revenue according to GFSM 2014. Finansy Ukrainy – Finance of
Ukraine, 8, 33-57. doi.org/10.33763/finukr2017.08.033 [in Ukrainian].
19. Tverdokhlibova, D.V. (2018). Theory and practice of the use of fiscal sustainability indicators. Ekon. prognozuvannâ – Economy and forecasting, 3, 7-47.
doi.org/10.15407/eip2018.03.007 [in Ukrainian].
20. Classification of budget financing by type of debt liability, approved by the Order of the Ministry of Finance of Ukraine No 11 (2011, January 14). Retrieved from
zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0011201-11/ed20180329#n64 [in Ukrainian].
21. Annual Report on the Execution of the State Budget of Ukraine. Retrieved from
www.treasury.gov.ua/ua/file-storage/vikonannya-derzhavnogo-byudzhetu [in Ukrainian].
22. Gross domestic product. Retrieved from www.ukrstat.gov.ua/operativ/
operativ2005/vvp/vvp_ric/vvp_u.htm [in Ukrainian].
23. State debt and State guaranteed debt of Ukraine. Retrieved from
mof.gov.ua/uk/derzhavnij-borg-ta-garantovanij-derzhavju-borg [in Ukrainian].
24. Results of Domestic Government Bond Placements. Retrieved from
mof.gov.ua/uk/ogoloshennja-ta-rezultati-aukcioniv [in Ukrainian].
25. Data : Financial markets statistics : Stock market : Daily data : Domestic sovereign bonds in circulation by principal. Retrieved from bank.gov.ua/statistic/sector-financial/data-
sector-financial#1ms [in Ukrainian].
26. The Ministry of Finance of Ukraine launches the sale of Treasury notes to the public at the offices of Oschadbank PJSC. Retrieved from
old.bank.gov.ua/control/en/publish/article?art_id=123207&cat_id=92542
27. Mr. Oleksandr Dubykhvist: results of placement of Series A Treasury bonds and commencement of placement of Series B Treasury notes. Retrieved from
old.bank.gov.ua/control/en/publish/article?art_id=127391
28. Mr. Oleksandr Dubykhvist: Treasury bonds are instrumental in the development of the Ukrainian stock market. Retrieved from
old.bank.gov.ua/control/en/publish/article?art_id=1087039
29. Settlements on government debt obligations for the general fund of the state budget for January-December 2012. Retrieved from www.treasury.gov.ua/
ua/news/rozrakhunki-za-borgovimi-zobovyazannyami-derzhavi-po-zagalnomu-fondu-
derzhavnogo-byudzhetu-za-sichen-gruden-2012-roku [in Ukrainian].
Календар подій
M | T | W | T | F | S | S |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |