Увійти 
|
НА ГОЛОВНУ | |
№ 2019/1
ОСИПОВ Володимир Миколайович1, НЕКРАСОВА Любовь Аркадіївна2
1Інститут проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України
2Одеський національний політехнічний університет
Оцінка конкурентоспроможності виноробного підприємства як інструмент управління його розвитком
Economy and forecasting 2019; 1:105-123 | https://doi.org/10.15407/econforecast2019.01.105 |
АНОТАЦІЯ ▼
Розкрито суть авторського підходу і методичного інструментарію оцінки конкурентоспроможності виноробного підприємства на певній фазі його економічного розвитку з урахуванням комплексу показників, які характеризують усі напрями діяльності підприємства і формують рівень його конкурентоспроможності. Узагальнено методичні підходи до оцінки конкурентоспроможності підприємства, запропоновано поєднання інтегрального і матричного підходів, що істотно розширює методичні можливості оцінки та дає можливість більш глибоко обґрунтовувати управлінські рішення щодо забезпечення розвитку підприємства.
Проаналізовано сучасний стан виноробної галузі України, в тому числі фактори, які стримують її розвиток, та передумови для майбутнього зростання. Наведено результати апробації методичного інструментарію на прикладі п'яти виноробних підприємств Одеської та Миколаївської областей. На основі даних експертного аналізу та фінансової звітності побудовано профілі конку-рентних переваг підприємств і дано оцінку величини їх потенціалу за елементами: "виробництво, розподіл і збут продукції", "організаційна структура та менеджмент", "маркетинг" та "фінанси". Зроблено розрахунок одиничних показників конкурентоспроможності продукції диференціальним методом, визначено нормовані значення економічних показників і розраховано інтегральний показник конкурентоспроможності. Поєднання оцінки конкурентоспроможності та стадії життєвого циклу допомогло відобразити позицію кожного з виноробних підприємств Одеської області в матриці комплексного оцінювання рівня конкурентоспроможності і запропонувати траєкторію розвитку. Виявлено резерви і розроблено відповідні рекомендації щодо поведінки виноробних підприємств і необхідних організаційних змін для підвищення стійкості їх розвитку і конкурентоспроможності.
Ключові слова: стратегія розвитку, оцінка конкурентоспроможності виноробного підприємства, конкурентоспроможність продукції, модель ADL, квадрат конкурентних можливостей, конкурентні переваги
Стаття англійською мовою (cтор. 105 - 123) | Завантажити | Завантажень : 389 |
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ ▼
2. Tkachenko, O.B., Voloshyna, T.N., Trynkal', O.V. (2013). Study of the con-juncture of the market for the production of grape wines in Ukraine. Ekonomika kharchovoi promislovosti - Food industry economics, 3 (19), 49–54 [in Russian].
3. State Committee of Statistics (2016). Retrieved from www.ukrstat. gov.ua [in Ukrainian].
4. Jablonska, N.V., Krupina, S.V. (2018). Problems of increase of competitiveness of winemaking industry enterprises of Ukraine. Infrastruktura rynku - Market infrastructure, 16, 147-150 [in Ukrainian].
5. Goncharov, V. (2006). Analysis of existing approaches and methods to assess the competitiveness of an industrial enterprise. Lugansk. Retrieved from experts.in.ua/baza/analitic [in Ukrainian].
6. Azoiev, H.L. (2001). Competition: Analysis, Strategy and Practice. Moscow [in Russian].
7. Ansoff, I. (1989). Strategic management. Moscow: Economics [in Russian].
8. Ivanov, J.B. (2006). Theoretical foundations of the company's competitive strategy. Kharkiv: VD INZHEK [in Ukrainian].
9. Porter, M. (2005). Competitive strategy: methodology for analysis of industries and competitors. Moscow: Alpina Business Books [in Russian].
10. Sajenko, M.G. (2006). The strategy of the enterprise. Ternopil: Economic thought [in Ukrainian].
11. Tompson, A.A., Striklend, A.Dzh. (2007). Strategic management: concepts and situations for analysis. Moscow: ID Williams [in Russian].
12. Shershnova, Z.J. (2004). Strategic management. Kyiv: KNEU [in Ukrainian].
13. Nekrasova, L.A., Nekrasova, K.I. (2016). Analysis and prospects of the enter-prises of the wine-making industry in Ukraine. Prychornomorski ekonomichni studii - Black Sea economic studies, 6, 83-87 [in Ukrainian].
14. Osypov, V., Osypova, L. (2015). Viticulture and winemaking of Ukraine. Current state, problems, trends of development. Ekonomist - Economist, 5, 28-31 [in Ukrainian].
15. Beltjukov, J.A., Nekrasova, L.A. (2014). Competitive strategy of the enterprise: essence and formation on the basis of assessment of the level of competitiveness. Ekonomika: realii chasu - Economy: realities of time, 2 (12), 6-13 [in Ukrainian].
16. Pavlova, V.A. (2006). Competitiveness of an enterprise: assessment and strategy of providing. Dnipropetrovsk: DUEP [in Ukrainian].
Календар подій
M | T | W | T | F | S | S |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |