Увійти 
|
НА ГОЛОВНУ | |
№ 2/2019
1ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України»
Інвестування у ранній розвиток дітей у контексті реформування фінансування освіти в Україні
Economy and forecasting 2019; 2:66-84 | https://doi.org/10.15407/econforecast2019.02.066 |
АНОТАЦІЯ ▼
Реалізація концепції інвестування у ранній розвиток дітей має на меті вирішення стратегічно важливих завдань: боротьби з бідністю, вирівнювання доходів, вирішення проблем демографічного старіння населення, забезпечення фіскальної стійкості, стимулювання економічного зростання. Найвагомішим компонентом інвестування у ранній розвиток дітей є дошкільна освіта, що включає догляд за дітьми і програми раннього розвитку та дошкільну підготовку. На основі узагальнення досвіду розвинених країн щодо фінансування дошкільної освіти з'ясовано основні підходи до реалізації схем державного та приватного фінансування програм догляду за дітьми і раннього розвитку та дошкільної підготовки. Незважаючи на високий рівень державного фінансування дошкільної освіти в Україні у відсотковому вираженні до ВВП, показник фінансування на одного вихованця дошкільних закладів освіти є низьким. Проведений порівняльний аналіз фінансового забезпечення заходів по догляду за дітьми, програм раннього розвитку і дошкільної підготовки у різних країнах засвідчив спадну динаміку показників фінансування в Україні на тлі підвищення відповідних значень у сусідніх з Україною країнах – членах ЄС. Якщо тенденція збережеться – на Україну чекає відставання показників суспільної віддачі від дошкільної освіти, зокрема порівняно з іншими європейськими країнами. Автором обґрунтовано застосування в Україні заходів, спрямованих на підтримку ліцензованих приватних закладів дошкільної освіти: спрощення процедур започаткування освітньої діяльності, державну участь у фінансуванні ліцензованих закладів освіти та застосування інноваційних схем фінансування освіти на засадах державно-приватного партнерства. Спираючись на новітній досвід розвинених країн, зроблено висновок про доцільність розроблення єдиної програми розвитку сфери раннього дитинства в Україні.
Ключові слова: державне фінансування освіти, інвестиції у ранній розвиток і освіту дітей, продуктивні державні видатки, державна підтримка сімей з дітьми
Стаття англійською мовою (cтор. 66 - 84) | Завантажити | Завантажень : 624 |
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ ▼
2. Van Belle Janna. Early Childhood Education and Care and its long-term effects on educational and labour market outcomes. European Union, 2016.
3. Psacharopoulos G., Patrinos H. Returns to Investment in Education: A Further Update. Education Economics. 2004. Vol. 12. No. 2. doi: doi.org/10.1080/0964529042000239140
4. Swaab D. Wir Sind Unser Gehirn: Wie Wir Denken, Leiden und Lieben/ München: Droemer Verlag, 2011.
5. Emde R., Robinson J. Guiding principles for a theory of early intervention: A developmental-psychoanalytic perspective. Handbook of early childhood intervention. New York, 2000. doi: doi.org/10.1017/CBO9780511529320.010
6. Farah M.J., Shera D.M., Savage J.H., Betancourt L., Giannetta J.M., Brodsky N.L., Malmud E.K., Hurt H. Childhood poverty: specific associations with neurocognitive development. Brain Res. 2006. doi: doi.org/10.1016/j.brainres.2006.06.072
7. UNECE Strategy for Education for Sustainable Development. URL: www.unece.org/env/esd.html
8. World Education Forum 2015. Incheon Declaration. Education 2030: Towards inclusive and equitable quality education and lifelong learning for all. URL: unesdoc.unesco.org/images/0023/002331/233137E.pdf
9. Marshall A. Principles of Economics. doi: doi.org/10.1057/9781137375261
10. McKey R.H., Condelli L., Ganson H., Barrett B.J., McConkey C., Planz M.C. The impact of Head Start on children, families, and communities. Washington, 1985.
11. Ludwig J., Phillips D. The benefits and costs of Head Start. Social Policy Report. 2007. doi: doi.org/10.1002/j.2379-3988.2007.tb00052.x
12. Pierre St., R.G., Layzer, J.I., Barnes, H.V. Two-generation program: Design, cost, and short-term effectiveness. The Future of Children. 1995. doi: doi.org/10.2307/1602368
13. An Equal Start?: Providing Quality Early Education and Care for Disadvantaged Children / Gambaro L., Stewart K. and Waldfogel J. (eds.). Bristol, 2014. doi: doi.org/10.1332/policypress/9781447310518.001.0001
14. International Standard Classification of Education ISCED 2011 / UNESCO Institute for Statistics. doi: doi.org/10.15220/978-92-9189-123-8-en
15. Національні рахунки освіти України у 2016 році / Державна служба статистики України. Київ, 2018. 105 с.
16. The World Bank Group. Education Statistics. URL: databank.worldbank.org/data/reports.aspx?source=Education%20Statistics#
17. Educational statistics / OECD. URL: stats.oecd.org/
18. Financing for early childhood care and education: investing in the foundation for lifelong learning and sustainable development / UNESCO. Paris, 2016. URL: unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000245511
19. Дошкільна освіта в Україні за 2017 рік. Київ, 2018. 96 с. URL: www.ukrstat.gov.ua/
20. Платформа ефективного регулювання МЕРТ України. URL: regulation.gov.ua/
21. UNESCO OECD Eurostat (UOE) joint data collection. Methodology. URL: ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/UNESCO_OECD_Eurostat_(UOE)_joint_data_collection_%E2%80%93_methodology#Basic_concepts_and_definitions
22. Early Years Sector Profile Report 2017/2018. URL: www.pobal.ie/app/uploads/2018/11/Early-Years-Sector-Profile-Report-2017-2018.pdf
23. Social Expenditure Aggregate Data / OECD. URL: stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=SOCX_AGG#
24. Social Protection Database / Eurostat. URL: ec.europa.eu/eurostat/web/social-protection/data/database
25. Budget 2019 – Information Pack / Department of Children and Youth Affairs. URL: www.dcya.gov.ie/documents/press/20181010_Budget2019DCYAInformationPack.pdf
26. Соціальний захист населення України у 2010 році / Державна служба статистики України. Київ, 2011. 119 с.
27. Соціальний захист населення України у 2017 році / Державна служба статистики України. Київ, 2018. 122 с.
28. Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України» від 03.07.2018 № 2477-VIII. Відомості Верховної Ради. 2018. № 36.
29. UNICEF dataset. URL: data.unicef.org/topic/early-childhood-development/early-childhood-education/early-childhood-education-nov-2015_47/
30. Government launches First 5: A Whole-of-Government Strategy for Babies, Young Children and their Families (press release) / Department of Children and Youth Affairs. 2018. URL: www.dcya.gov.ie/docs/EN/19-11-2018-Government-launches-First-5-A-Whole-of-Government-Strategy-for%C2%A0-Babies-Young-Children-and-their-Families/5037.htm
31. Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Стратегії подолання бідності». URL: zakon.rada.gov.ua/laws/show/161-2016-%D1%80
32. Платформа Раннього Втручання. Меморандум. URL: rvua.com.ua/memorandum/
№ 2/2020
1ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України»
Economy and forecasting 2020; 2:72-90 | https://doi.org/10.15407/econforecast2020.02.072 |
АНОТАЦІЯ ▼
Ключові слова:
Стаття англійською мовою (cтор. 72 - 90) | Завантажити | Завантажень : 509 |
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ ▼
2. Hanushek, Eric A., and Kimko, Dennis D. (2000, December). Schooling, labor force quality, and the growth of nations. American Economic Review, 90: 5, 1184-1208. doi.org/10.1257/aer.90.5.1184
3. Hanushek, Eric, Jamison, Dean T., Jamison, Eliot A. and Wößmann, Ludger, (2008). Education and economic growth: It's not just going to school, but learning something while there that matters. Munich Reprints in Economics / University of Munich, Department of Economics. Retrieved from EconPapers.repec.org/RePEc:lmu:muenar:20467
4. Benhabib, Jess, and Spiegel, M.M. (1994). The Role of Human Capital in Economic Development Evidence from Aggregate Cross-Country Data. Journal of Monetary Economics, 34 (2), 143-173. doi.org/http://dx.doi.org/10.1016/0304-3932(94)90047-7
5. Griffith, Rachel, Redding, Stephen, and Van Reenen, John (2004). Mapping the Two Faces of R&D: Productivity Growth in a Panel of OECD Industries. The Review of Economics and Statistics, 86 (4), 883-95. doi.org/10.1162/0034653043125194
6. Bronzini, Raffaello, and Piselli, Paolo (2009). Determinants of Long-Run Regional Productivity with Geographical Spillovers: The Role of R&D, Human Capital and Public Infrastructure. Regional Science and Urban Economics, 39 (2), 187-99. doi.org/10.1016/j.regsciurbeco.2008.07.002
7. Andrés, Erosa, Koreshkova, Tatyana, and Restuccia, Diego (2010). How Important Is Human Capital? A Quantitative Theory Assessment of World Income Inequality. Review of Economic Studies, 77 (4), 1421-1449. doi.org/10.1111/j.1467-937X.2010.00610.x
8. Krueger, Alan and Lindahl, Mikael (2001, December). Education for Growth: Why and For Whom? Journal of Economic Literature, 39, 1101-1136. doi.org/10.1257/jel.39.4.1101
9. Sala-i-Martin, Xavier, Doppelhofer, Gernot, and Miller, Ronald I. (2004, September). Determinants of Long-Term Growth: A Bayesian Averaging of Classical Estimates (BACE) Approach. American Economic Review, 94: 4, 813-835. doi.org/10.1257/0002828042002570
10. Zheng, Wei, and Rui, Hao (2011). The Role of Human Capital in China's Total Factor Productivity Growth: A Cross-Province Analysis. The Developing Economies, 49 (1), 1-35. doi.org/10.1111/j.1746-1049.2010.00120.x
11. AMECO Database. Retrieved from ec.europa.eu/economy_finance/ameco/user/serie/ SelectSerie.cfm
12. Barro, R. and Lee, J.-W. (2013). A New Data Set of Educational Attainment in the World, 1950-2010. Journal of Development Economics, 104, 184-198. doi.org/10.1016/j.jdeveco.2012. 10.001
13. Congleton, R.D. (2001, July). Vito Tanzi and Ludger Schuknecht, Public Spending in the 20th Century A Global Perspective. Public Choice, 108: 1-2, 197-200. doi.org/10.1023/A:1017578302202
14. The World Bank Group. Education Statistics. Retrieved from databank.worldbank.org/source/education-statistics-%5E-all-indicators#
15. Mandl, U., Dierx, A., Ilzkovitz, F. (2008). The effectiveness and efficiency of public spending. Retrieved from ec.europa.eu/economy_finance/publications/pages/publication11902_en.pdf
16. World Development Report 2018: Learning to Realize Education's Promise. Washington, DC: World Bank. doi.org/10.1596/978-1-4648-1096-1
17. Educational expenditure by Source and destination. Retrieved from stats.oecd.org/#
18. Aghion, Ph., Howitt, P. (2006). Appropriate growth policy: A unifying framework. Journal of the European Economic Association, 4: 2-3, 269-314. doi.org/10.1162/jeea.2006.4.2-3.269
19. Acemoglu, Daron, Aghion, Philippe, Zilibotti, Fabrizio (2006, March 1). Distance to Frontier, Selection, and Economic Growth. Journal of the European Economic Association, 4: 1, 37-74. doi.org/10.1162/jeea.2006.4.1.37
20. Feenstra, Robert C., Inklaar, Robert and Timmer, Marcel P. (2015). The Next Generation of the Penn World Table. American Economic Review, 105(10), 3150-3182. Retrieved from www.ggdc.net/pwt; doi.org/10.1257/aer.20130954
21. Vandenbussche, Jérôme, Aghion, Philippe, and Meghir, Costas (2006, June). Growth, Distance to Frontier and Composition of Human Capital. J Econ Growth, 11 (2), 97-127. Retrieved from dash.harvard.edu/bitstream/handle/1/12490648/Distance%20to%20Frontier,%20Growth,%20and%20the%20Composition%20of%20Human%20Capital.pdf;jsessionid=7069731AA09657D272C08B7D373B13A0?sequence=1
22. Robinson, James A., Acemoglu, Daron, and Johnson, Simon (2005). Institutions as a Fundamental Cause of Long-Run Growth. Handbook of Economic Growth, 1A, 386-472.
23. Pritchett, Lant. (2001). Where Has All the Education Gone? World Bank Economic Review, 15 (3), 367-91. doi.org/10.1093/wber/15.3.367
24. Benkard, C. Lanier (2000). Learning and Forgetting: The Dynamics of Aircraft Production. American Economic Review, 90(4), 1034-54. doi.org/10.1257/aer.90.4.1034
25. Patrinos, Harry Anthony (2020). The Learning Challenge in the 21st Century (English). Policy Research Working Paper / World Bank, WPS 9214. Washington, D.C.: World Bank Group. Retrieved from documents.worldbank.org/curated/en/237951586807728651/The-Learning-Challenge-in-the-21st-Century
26. Nazukova, Nataliia (2019). Investing in early childhood development in the context of reforming educational funding in Ukraine. Economy and forecasting, 2, 66-84. doi.org/10.15407/econforecast2019.02.066
27. Djankov, Simeon; Saliola, Federica; Chen, Rong - DECID; Connon, Davida Louise; Cusolito, Ana Paula; Gentilini, Ugo; Islam, Asif Mohammed; Sabarwal, Shwetlena; Santos, Indhira Vanessa; Zheng, Yucheng (2018). World Development Report 2019 : The Changing Nature of Work: Main Report (Chinese). Washington, D.C.: World Bank Group. Retrieved from documents.worldbank.org/curated/en/920551538153132300/Main-Report
№ 3/2021
1ДУ «Інститут економіки та прогнозування НАН України»
Economy and forecasting 2021; 3:114-126 | https://doi.org/10.15407/econforecast2021.03.114 |
АНОТАЦІЯ ▼
Ключові слова:
Стаття англійською мовою (cтор. 114 - 126) | Завантажити | Завантажень : 201 |
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ ▼
2. International Monetary Fund (2020, October). World Economic Outlook: A Long and Difficult Ascent. Washington, DC.
3. Psacharopoulos, George & Patrinos, Harry Anthony (2018). Returns to investment in education: a decennial review of the global literature. Education Economics, 26:5, 445-458. Retrieved from www.researchgate.net/publication/325629937_Returns_to_investment_in_education_a_decennial_review_of_the_global_literature; doi.org/10.1080/09645292.2018.1484426
4. Psacharopoulos, G. (1995). The Profitability of Investment in Education: Concepts and Methods. World Bank, Human Capital Development and Operations Policy, Working Papers, 63.
Retrieved from www.researchgate.net/publication/325629937_Returns_to_investment_in_education_a_decennial_review_of_the_global_literature
5. Nonneman, W. and Cortens, I. (1997). A Note on the Rate of Return to Investment in Education in Belgium. Applied Economics Letters, 4(3), 167-171. doi.org/10.1080/135048597355447
6. Trostel, P.A. (2010). The Fiscal Impacts of College Attainment. Research in Higher Education, 51(3), 220-247. doi.org/10.1007/s11162-009-9156-5
7. OECD (2020). Education at a Glance 2020: OECD Indicators. doi.org/10.1787/69096873-en
8. Flannery, D., and O'Donoghue, C. (2016). Utilizing Microsimulation to Estimate the Private and Fiscal Returns to Education: Ireland 1987-2011. The Manchester School, 84(1), 55-80. doi.org/10.1111/manc.12088
9. O'Donoghue, C. (1999). Estimating the Rate of Return to Education using Microsimulation. Economic and Social Review, 30(3), 249-266.
10. De la Fuente, A. and Jimeno, J. F. (2009). The Private and Fiscal Returns to Schooling in the European Union. Journal of the European Economic Association, 7(6), 1319-1360. doi.org/10.1162/JEEA.2009.7.6.1319
11. Pfeiffer, Friedhelm & Stichnoth, Holger (2015). Fiskalische und individuelle Bildungsrenditen: Aktuelle Befunde für Deutschland. ZEW Discussion Papers 15-010. ZEW - Leibniz Centre for European Economic Research. doi.org/10.1515/pwp-2015-0023 [in German].
12. National Standard Classification of Education. Retrieved from naps.gov.ua/uploads/files/sod/NSKO.pdf [in Ukraine].
13. State Statistics Service of Ukraine (2018). National Education Accounts of Ukraine in 2016. Kyiv [in Ukraine].
14. General and vocational educational institutions (2018). Kyiv [in Ukraine].
15. Institute of Labor Economics (IZA) (2014). The Ukrainian Longitudinal Monitoring Survey. Research Data Center of IZA (IDSC). Version 1.0. doi.org/10.15185/izadp.7090.1
16. The State Treasury Service of Ukraine. Retrieved from www.treasury.gov.ua/ua
Календар подій
M | T | W | T | F | S | S |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |